Online 1 | Online 2
Online 1 | • Online 2

V-TAB hjälper Axfood med nytt koncept

Under det senaste året har Axfood Snabbgross AB byggt om många av sina butiker. Nya koncept har tagits fram och butikerna har fått ett ansiktslyft. I ett sådant omfattande arbete är det viktigt att man har en trygg samarbetspartner, så Axfood Snabbgross AB tog återigen hjälp av V-TAB.

För fem år sedan tog Henrik Andersson klivet in genom dörrarna på Axfood AB. Då skulle han bli koncerntrainee på företaget. Numera titulerar han sig som marknads- och affärsutvecklingschef på Axfood Snabbgross.
– Tidigare jobbade jag mycket närmare våra externa kunder, i dag jobbar jag mer direkt mot våra egna butiker, säger Henrik Andersson.

Axfood_Henrik_Andersson_01

Axfood Snabbgross AB har 20 butiker runt om i Sverige som riktar sig till företag inom restaurangbranschen. 18 av dessa har under den senaste tiden fått ett nytt butikskoncept, som Henrik och hans kollegor tagit fram.
– Vi har ett rullande samarbete med V-TAB. De hjälper oss att ta fram både kampanjblad och foldrar där våra varor presenteras. Under det senaste året har vi även arbetat fram vårt nya butikskoncept tillsammans, bland annat en ny layout.

Ny butik i november
I början av november öppnade Axfood Snabbgross ytterligare en butik på Gärdet i Stockholm.
– När man bygger om butiker har man ofta ett tight schema, alla delar måste klaffa med alla inblandade. Då krävs det att man har flexibla samarbetspartners och det är V-TAB ett bra exempel på. De har varit väldigt tillmötesgående under hela processen, säger han.

För att komma fram till det nya konceptet har arbetslaget utgått från ord som ”matglädje” och vad som symboliserar en modern restauranggrossist.
– Mycket händer på marknaden och det gäller att hänga med i alla förändringar. Vi har funderat över hur butikerna ska se ut för att skapa en modern miljö som uppskattas av våra kunder. Utifrån det har vi sedan satt vårt koncept och bollat det med V-TAB, säger Henrik Andersson.

Framöver är det mycket spännande som händer för Axfood Snabbgross AB.
– Vi kommer bland annat att etablera en ny butik i Umeå. Det är nästa steg i vår utveckling, säger Henrik Andersson.

Faktaruta
Namn: Henrik Andersson
Bor: Stockholm
Ålder: 31
Roll: Marknads-  och affärsutvecklingschef
Fritidsintresse: Fotboll. Är väldigt intresserad av IFK Göteborg.

Text: Linnea Wermeling
Foto: Mikael Lindgren

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!