V-TAB har tecknat nytt avtal med Aftonbladet | V-TAB

V-TAB har tecknat nytt avtal med Aftonbladet

2008-02-27

Under februari tecknade V-TAB ett nytt flerårigt avtal med Aftonbladet för att fortsätta trycka den västsvenska upplagan av tidningen. V-TAB kommer i sommar att påbörja arbetet med att bygga ett nytt tryckeri i Härryda utanför Göteborg.

– Vi är mycket glada att vi fått fortsatt förtroende att trycka Aftonbladet. Vi har under många år arbetat målmedvetet med tryckkvalitet och leveranssäkerhet och vi tror att det nya avtalet är ett kvitto på att vi lyckats, säger Peder Schumacher, VD på V-TAB. Aftonbladet trycks förutom i Göteborg, på ytterligare tre av V-TAB-koncernens anläggningar.

Ett nybildat dotterbolag inom Stampen-gruppen, där V-TAB ingår, har förvärvat en stor industritomt i Härryda. Därigenom säkras goda expansionsmöjligheter för V-TAB.
– Vi vill tacka Härryda Kommun för stort engagemang och bra bemötande under arbetets gång. Det känns positivt med en etablering i Härryda som ligger väl placerat i regionen, säger Peder Schumacher.

Från Aftonbladets sida ser man mycket på positivt på V-TABs byggplaner.
– Nu får Aftonbladet en toppmodern tryckerilösning i västra Sverige som samtidigt gör det möjligt för oss att skapa ännu bättre konkurrenskraft för våra produkter. Vi är väldigt nöjda med vårt samarbete, säger Carl Gyllfors, VD på Aftonbladet.

För mer information kontakta Peder Schumacher, VD V-TAB, 0705-624087