Nytt superformat gav SIBA:s försäljning extra skjuts

2012-09-04

Nytt superformat gav SIBA:s försäljning extra skjuts

Inför den intensiva sommarrean stack SIBA i Norge ut hakan och skickade ut DR i det nya formatet superpanorama.
– Efter förslag från vår trycksamarbetspartner V-TAB valde vi att pröva superpanorama. Vi såg en tydlig DR-effekt den aktuella veckan, vilket delvis kan bero på det uppseendeväckande formatet, säger Victor Bengtsson, landschef för SIBA Norge.

Superpanorama, där sidorna viks in i mitten, ger en annons som spänner över fyra sidor tabloid i bredd. Formatet är framtaget av V-TAB. SIBA i Norge är först ut inom hemelektronikbranschen att använda sig av superpanorama i sina DR.
– Vi ville göra något för att sticka ut. Tillsammans med våra andra marknadsföringsåtgärder bidrog det nya formatet till högre omsättning och större kundtillströmning, säger Victor Bengtsson.
SIBA:s samarbete med V-TAB sträcker sig över 15 år, och koncernen trycker samtliga reklamblad för SIBA:s kampanjer i Norge, Sverige och Danmark. Efter önskemål om att vilja göra något annorlunda som syns, förslog V-TAB det nya superformatet.

Om V-TAB
V-TAB är Nordens största tryckerikoncern med verksamhet på 11 anläggningar i Sverige. Den huvudsakliga verksamheten är tryckning av dagstidningar, periodiska tidskrifter och direktreklam, samt produktion av skyltar och butikskommunikation. V-TAB har cirka 950 medarbetare och omsätter drygt 2 miljarder kronor. Största ägare i V-TAB är Stampen-gruppen. www.v-tab.se

Om SIBA
SIBA är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag inom hemelektronik. SIBA säljer produkter inom radio & TV, data & telefoni och hus & hem till både privat- och företagskunder. Huvudkontoret ligger i Göteborg. SIBA:s affärsidé bygger på att kunna tillgodose kundernas behov av hemelektronik. Målet är att kunna erbjuda kunderna den bästa kombinationen av pris och service. www.siba.no