Ny inköpschef på tryckerikoncernen V-TAB

2011-03-29

Ny inköpschef på tryckerikoncernen V-TAB

Viktoria Sandblom blir ny inköpschef på V-TAB och får ett övergripande ansvar för företagets inköpsprocesser. V-TAB befinner sig i ett expansivt skede och genom rekryteringen av ny inköpschef ska företaget ta viktiga steg mot samordning av inköpskanaler och utveckling av inköpsarbetet.

Viktoria, som har lång erfarenhet av internationellt inköpsarbete, kommer närmast från en tjänst som Category Leader inom IKEA.

– Jag tror att framgångsrika affärer skapas genom goda relationer med kunder och leverantörer och genom att långsiktigt generera bra resultat för alla parter. Jag ser fram emot att få vara med och utveckla det här arbetet på V-TAB, säger Viktoria.

– Inköpsprocessen spelar en betydelsefull roll för V-TAB i det expansiva skede vi befinner oss i. Som strategisk samarbetspartner vill vi försäkra våra kunder att vi håller bästa möjliga effektivitet och professionalism i hela flödet från leverantör till kund. Jag är övertygad att Viktoria har den erfarenhet och de kvaliteter som krävs för att utveckla och vässa inköpsfunktionen, säger V-TAB:s VD Peder Schumacher.

Viktoria Sandblom tillträder tjänsten i maj.

V-TAB är Nordens största tryckerikoncern med verksamhet på 14 anläggningar i Sverige. V -TAB:s huvudsakliga verksamhet är tryckning av dagstidningar, periodiska tidskrifter, direktreklam, produktion av skyltar och butiksreklam och bok & katalogtryck. Stora dagstidningskunder är Göteborgs-Posten, Aftonbladet, Expressen, Svenska Dagbladet, Dagens Industri och Metro. V-TAB har ca 950 medarbetare och omsätter ca 2 miljarder kronor. Största ägare i V-TAB är Stampen-gruppen.

STAMPEN-GRUPPEN är en snabbt växande mediekoncern som idag är en av Sveriges största ägare av dagstidningar. I Stampen-gruppen ingår också digitala medier, tryckerier, distributionsbolag och gratistidningar. Stampen omsätter över 5 miljarder kronor. www.stampen.com

För ytterligare information om V-TAB, kontakta:
Peder Schumacher, VD V-TAB
Tel: 070- 562 40 87