LRF Media väljer V-TAB för tidskrifter

2013-06-18

LRF Media väljer V-TAB för tidskrifter

LRF Media har i dagarna skrivit avtal med tryckerikoncernen V-TAB för 23 av sina titlar.
– Detta är den största förflyttningen av tidskriftstryck inom heatset i Sverige. Självklart är vi oerhört stolta över affären, säger Bo Karleving försäljningschef inom Tidskrifter.

LRF Media har i många år tryckt tidningarna Land Lantbruk och ATL i coldset på V-TAB i Västerås. Under de senaste åren har V-TAB breddat sitt erbjudande och bland annat investerat i Sveriges modernaste heatsetpress i Vimmerbyanläggningen.

– Vi har alltid haft ett gott samarbete med V-TAB. De levererar med hög kvalitet och leveranssäkerhet. Nu när V-TAB har breddat sitt utbud känns det naturligt att flytta över merparten av våra tidskrifter till V-TAB, säger Ruben Jacobsson, VD för LRF Media.

De 23 titlarna har redan börjat tryckas på V-TAB i Vimmerby. Några av titlarna är Allt om vin, Populär Historia, Båtnytt och Hästmagazinet.

Om V-TAB
V-TAB är Nordens största tryckerikoncern med verksamhet på 10 anläggningar i Sverige. Den huvudsakliga verksamheten är tryckning av dagstidningar, periodiska tidskrifter och direktreklam, samt produktion av skyltar och butikskommunikation. V-TAB har cirka 850 medarbetare och omsätter drygt 2 miljarder kronor. Största ägare i V-TAB är Stampen Media Group. www.v-tab.se

Om LRF Media
Förlaget LRF Media är ett helägt dotterbolag till Lantbrukarnas Riksförbund (LRF) och har sitt huvudkontor i Stockholm men har också kontor i Malmö och Torsby. LRF Media har cirka 350 anställda och omsätter drygt 500 miljoner kronor. LRF Media utger bland annat tidningen Land och ger ut marknadsledande titlar inom jord- och skogsbruk. Förlaget utger också magasin  inom  trädgård, jakt, fiske, hund, häst, båt, historia och motor . www.lrfmedia.se