Online 1 | Online 2
Online 1 | • Online 2

Lyckat grepp för Sembo

lyckat-grepp

Efter att ha sett en bilaga i superpanorama för ett glasögonföretag ville Sembo också pröva att annonsera i formatet. De kontaktade V-TAB som hade tryckt bilagan.

– Vi fick bra jättebra service av projektledaren Kristina Mutic och även av säljaren Håkan Lejon. Det var kul att jobba med dem, säger Caroline.

Strax efter att Sembo varit i kontakt med V-TAB gick bilagan ut i 985 000 ex. Det var i början av februari och den skickades med i DN, GP, Sydsvenskan och SvD.

– Eftersom våra kunder främst befinner sig i storstadsregionerna valde vi att annonsera där. Vi ville även komma ut med bilagan efter alla julreor och liknande, för att inte försvinna i mängden.

Fick fler bokningar

Resultatet lät inte vänta på sig. Strax efter att bilagan skickats ökade bokningarna.

– Även om vi inte kan ge några exakta siffror, kan vi se att det har hänt saker efter bilagan, säger Caroline.

Den långa, kalla vintern har gjort att många längtar efter sol och bad, vilket även märks hos Sembo. De populäraste resmålen i sommar är Franska Rivieran, Adriatiska kusten och Kroatien.

– Många bokar också resor till Danmark och Disneyland i Frankrike via oss.

På frågan om Sembo kommer att samarbeta med V-TAB igen, svarar Caroline:

– Det var mycket smidigt att jobba med V-TAB. Vi har ganska korta ledtider, vilket inte var några som helst problem för dem. Vi stämmer alltid av marknaden när vi ska producera trycksaker. Nu har vi hittat en bra kontakt, och det är inte omöjligt att vi använder oss av dem igen.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!